Fri frakt vid 499:- / Snabb leverans / Fri retur

Thesoulpharmacy's köpvillkor


FÖRETAGSINFORMATION

Innehållet på denna hemsida och i denna webbshop tillhandahålls, uppdateras och hanteras av thesoulpharmacy AB; org.nummer 559298-2010. Företaget har sitt säte Sollentuna, Stockholm.

Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mail till [email protected] med ditt namn, ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort. 


BESTÄLLNING

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. En beställning är bindande och medför betalningsansvar för dig som kund.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till [email protected]


LEVERANS och FRAKTVILLKOR 

Alla ordrar skickas normalt inom 4-6 arbetsdagar efter mottagen betalning. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid särskilda erbjudanden och Svenska högtider kan leveranstiden komma att förlängas något. Avvikelser kan förekomma. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta mig på e-postadress: [email protected]


Som kund inom Sverige kan du välja mellan Försäkrad försändelse, Varubrev eller Avhämtning
Små beställningar skickas som brev.  

För Varubrevsordrar tillkommer en fraktavgift om 59:- SEK per order och ordertillfälle. Om ert ordervärde överstiger 999:- SEK erhåller du som väljer detta fraktsätt fri frakt. En varubrevsförsändelse är spårbar men PostNord ersätter inte kund vid eventuell förlust eller skada. 

För ordrar med Försäkrad försändelse tillkommer en fraktavgift om 99:- SEK per order och ordertillfälle. Val av försäkrad försändelse blir inte fraktfri. En försäkrad försändelse är spårbar och försäkrad vid eventuell förlust eller skada. 


Alla paket levereras av Postnord vilket kund godkänner vid genomförd orderplacering. 

Thesoulpharmacy packar din order omsorgsfullt och ansvarar ej för transportörens (PostNord) hantering av paketen. Jag ersätter därför inte skador förorsakat av fraktbolaget. Allt ansvar för försändelsen övergår till transportören (Postnord) efter att varorna skickats från thesoulpharmacy och jag tar heller inte ansvar för om Postnord tappar bort ett paket under leveransen. Önskar du som kund extra försäkring på en försändelse skall du välja fraktsättet försäkrad försändelse. 


Har du valt Försäkrad försändelse och din order kommer fram skadat, eller i värsta fall inte kommer fram alls, ska du förlustanmäla och/eller reklamera din tjänst hos PostNord direkt. 


Du som kund ansvarar för att ange korrekt leveransadress i ordern och för att leveransen hämtas ut. Vid fel angiven adress eller om ordern går i retur debiteras du en administrationsavgift på 250:- SEK + ny fraktavgift. 

Aviseringar om leverans skickas normalt via mejl eller sms. 

 

PRISER
Alla priser på hemsidan anges i SEK och är inklusive 25% moms. Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller mig rätten att när som helst justera priset. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras påverkar en beställning som redan är betald.


ÅNGERRÄTT 
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.  

 
Du måste skriftligt meddela att du ångrar dig. 

Meddelandet ska skickas till [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpacketerade och i ursprunglig förpackning. Vid en retur tar jag ut en administrationsavgift om 75:- SEK som vi drar av på återbetalningsbeloppet. Utöver detta förbehåller jag mig rätten att, på återbetalningsbeloppet, dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 
 

Ångerrätten kan inte åberopas; 

- Om produkterna är köpta genom live- och/eller storysales på Instagram då detta ses som specialordrar. 

- Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt.

- Om varan inte lämnas tillbaka i samma skick som den hade när den levererades till kunden.

- Vid köp av rabatterade varor eller specialordrar (live- och/eller storysales).   


REKLAMATION OCH KLAGOMÅL 

I kristaller förekommer det naturlig sprickbildning vilket ej innebär att varan är defekt, mindre vacker eller kraftfull och är därför inte skäl för reklamation.  

Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas till [email protected] omedelbart efter att defekten har upptäckts.  
 
Eventuella fel och defekter ska alltid rapporteras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Du ska också bifoga tydliga bilder på produkten, i dagljus, i den förpackning som produkten levererades i. Om jag inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.  

- Returer som skickas mot postförskott eller liknande hämtas inte ut.  

- Skulle retunerat paket försvinna står kund för förlorade produkter. 

Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se


Returer skall alltid skickas till ; thesoulpharmacy att: Ebba Snögren Skälbyvägen 22C, 19149 Sollentuna


ANSVARSBEGRÄNSNING 
Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför företagets kontroll. 

I produktinformationer på webbshoppen nämner jag ofta vilka egenskaper stenarna har. Detta ska ses som hur jag, kristallhealers och kristallguider har upplevt känslan i stenarna; det är endast en rekommendation. Thesoulpharmacy rekommenderar att kristallhealing ska ses som ett komplement till traditionell sjukvård och inte ett substitut. Är du allvarligt sjuk ska du ta kontakt med läkare/vårdcentral.


PRODUKTINFORMATION 
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Thesoulpharmacy garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 


COOKIES 

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. 


PERSONUPPGIFTER 

Genom att handla hos thesoulpharmacy accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Thesoulpharmacy är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.


Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.


Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

  • Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som jag använder mig av är: Swish och Nets Easy.
  • Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag jag samarbetar med är: Postnord.
  • Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. 

Jag använder GetANewsletter för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. 

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Thesoulpharmacy är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

SÅ SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER
Thesoulpharmacy använder sig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.


ÄNDRING TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN 
Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen. 

 

TVIST OCH LAGVAL 
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer thesoulpharmacy beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.